Navicor Uprawnienia   G+   LinkedIn   Facebook   DE   flag_en

śrutowanie, piaskowanie, malowanie, metalizacja, cynkowanie

» Navicor > ANTYKOROZJA

Zabezpieczenia antykorozyjne

mycie
piaskowanie
śrutowanie
hydroblasting
waterjetting
cynkowanie
aluminiowanie
malowanie
metalizacja
aplikacja powłok
 

Przygotowanie powierzchni (czyszczenie)

  • mycie powierzchni - wodą pod ciśnieniem 100-1000 bar,
  • "piaskowanie" - obróbka strumieniowo-ścierna (ścierniwo na bazie piasku lub szlaki pomiedziowej), też w technologii bezpyłowej,
  • "śrutowanie" - obróbka strumieniowo-ścierna, gdzie ścierniwem jest śrut stalowy, również przy pomocy urządzeń typu "Blastrac"
  • "hydroblasting" (waterjetting) - czyszczenie powierzchni wodą o bardzo wysokim ciśnieniu (do 2500 bar).



  • Powłoki ochronne - nakładanie

  • malowanie - metoda: natrysk bezpowietrzny (hydrodynamiczny) i powietrzny,
  • zabezpieczenie ognioochronne - pęczniejące farby ognioochronne typu "Flame control",
  • natryskowe cynkowanie / aluminiowanie - metalizacja - natryskiwanie powłok cynku, aluminium lub stopu Zn85Al15,
  • laminowanie powierzchni,
  • gumowanie - chemoodporne powłoki gumowe do grubości 3 mm i powyżej.


  • Zabezpieczenia antykorozyjne wykonujemy w nowoczesnej śrutowni i malarni lub u klienta.


    Pozostale usługi

  • prace wysokościowe - prace na wysokości z podnośników,
  • nietypowe usługi dla budownictwa przemysłowego oraz drogowego,
  • doradztwo i nadzór inspektorski w zakresie działalności.



Hydroblasting / Waterjetting

Czyszczenie wodą pod bardzo wysokim ciśnieniem do 2500 bar (250 MPa)
W Polsce po dziś dzień króluje opinia, że najlepszą metodą czyszczenia jest obróbka strumieniowo-ścierna. Wszyscy doskonale znają zasady działania, wady oraz zalety tej technologii. Mamy przyjemność, zaprezentować Państwu zalety technologii czyszczenia wodą pod bardzo wysokim ciśnieniem. Dodatkowo informujemy, że na terenie Pomorza Zachodniego jako jedyni posiadamy urządzenia umożliwiające czyszczenie wodą pod ciśnieniem 2500 bar.



Zalety czyszczenia wodą pod bardzo wysokim ciśnieniem:
  • nie powoduje zapylenia powierzchni i otoczenia,
  • pozwala prowadzić kilka prac jednoczesnie,
  • zmniejsza ilość odpadów i eliminuje zanieczyszczenia,
  • zwiększa wydajność czyszczenia jednocześnie skracając czas pracy,
  • nie powoduje iskrzenia,
  • umożliwia miejscowe, selektywne i precyzyjne usuwanie poszczególnych warstw starej powłoki malarskiej,
  • nie powoduje odkształceń konstrukcji,
  • najwazniejsze, na zachodzie Europy i w USA, ww. sposób czyszczenia powierzchni uważany jest za technologie zapewniającą najwyższy możliwy stopień czystości powierzchni. Strumień wody dociera z prędkością ponaddźwiekową do najtrudniej dostępnych miejsc na powierzchni. Usuwa wszelkie zanieczyszczenia znajdujące się wewnątrz, czego nie możemy dokonać za pomocą tradycyjnej obróbki strumieniowo-ściernej. Tak wiele uwagi poświeca się zagadnieniom lokalnych ognisk korozji, a tymczasem czyszczenie wodą pod bardzo wysokim ciśnieniem w sposób całkowity eliminuje to zjawisko.




Przykłady zastosowanie „hydroblastingu”:
  • czyszczenie konstrukcji stalowych (do klasy odpowiedniej Sa 2),
  • czyszczenie instalacji przemysłowych z ciężkich osadów technologicznych,
  • usuwanie betonu z konstrukcji żelbetowych z pozostawieniem zbrojenia (w tym przygotowanie ww. konstrukcji do renowacji),
  • cięcie wodą konstrukcji betonowych.



Pasywne zabezpieczenie ognioochronne

Farby pęczniejące typu "Flame Control"
Używane dla wewnętrznych i zewnętrznych powierzchni konstrukcji stalowych. Podczas pożaru, pod wpływem temperatury, farba pęcznieje i ogranicza nagrzewanie się elementów konstrukcji przez określony czas. Czasy ochrony używane w Polsce to zazwyczaj 15, 30 i 60 minut oznaczane odpowiednio jako R15, R30 i R60.
Systemy farb pęczniejących powinne posiadać aktualną Aprobatę Techniczną (AT) zgodności Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji.

farba ognioochronna  system ognioochronny

System składa się z trzech warstw:
  • farba gruntowa (podkładowa)
  • podstawowa warstwa farby pęczniejącej (np. Flame Control No 173)
  • farba nawierzchniowa

Uwaga! Farba "Flame Control" już nie jest aktualnie produkowana. Podane informacje są tylko poglądowe, gdyż zamienne systemy z farb ognioochronnych pęczniejących posiadają podobną budowę.
Prosimy o kontakt w celu uzyskania szczegółów.


Metalizacja - natryskowe cynkowanie lub aluminiowanie

inaczej: natryskiwanie łukowe, cynkowanie metodą natryskową

Podczas natryskiwania łukowego para drutów z materiału natryskiwanego (przewodzącego elektrycznie) jest topiona za pomocą łuku elektrycznego powstałego między nimi, gdyż druty te pełnią rolę elektrod pomiędzy którymi dochodzi do wyładowania. Materiał stopiony łukiem elektrycznym jest rozdrabniany (atomizowany) sprężonym powietrzem i wyrzucany w kierunku podłoża. Cząstki metalu uderzając w podłoże, są gwałtownie schładzane i tworzą powłokę.

cynkowanie ZnAl15 aluminiowanie

Poprawnie realizowany proces natryskiwania łukowego określany jest jako "zimny proces" (cold process), ponieważ temperatura podłoża pozostaje niska, co zapobiega uszkodzeniom powierzchni, odkształceniom i zmianom składu chemicznego.

Nasza firma zazwyczaj używa drutu o średnicy 2 lub 3 mm. Grubość powłoki zwykle wykonywana to 100-500 µm.

metalizacja
Szkic urządzenia do natryskiwania łukowego:
1 - sprężone powietrze; 2 - prowadnik drutu ze stykiem elektrycznym; 3 - warstwa natryskiwana; 4 - podłoże; 5 - łuk elektryczny; 6 - układ podający drut z określoną prędkością; 7 - sprężone powietrze.

Powłoki wytworzone technologią natryskową są zwykle gęstsze i wytrzymalsze niż naniesione natryskiwaniem płomieniowym. Niskie koszty, duża prędkość nanoszenia i efektywność sprawiają, że natryskiwaniem łukowym można pokrywać duże powierzchnie.
Używamy drutów z następujących materiałów: Zn (cynk), Al (aluminium), ZnAl15(Zn85Al15, tzn. Zn 85% Al 15%).

    Główne zastosowania natryskiwania łukowego to:
  • Pokrycia antykorozyjne z cynku lub aluminium również dużych elementów (mostów, kadłubów itd.)
  • Regeneracja części
  • Powłoki odporne na ścieranie (druty z rdzeniem i płaszczem)
© 2002-2018 Navicor .   Polska Zachodniopomorskie Szczecin  
G+   LinkedIn   Facebook   

Powered by CMSimple | Template: ge-webdesign.de | Login

nach oben